سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل ساخت لمینت دندان در لابراتوار دندانسازی چیست چگونه است

باندینگ دندان چیست تعداد لمینت مورد نیاز شما چقدر است و باید باش

لمینت های دندان درمانی فوق العاده با دوام و با ظاهر طبیعی هستند که می توانند عملکرد و ظاهر دندان های شما را بهبود بخشند. تراشه ها ، شکاف ها ، تغییر رنگ ، لکه ها و حتی ناهماهنگی بین دندان ها را می توان با این روش های موثر دندانپزشکی برطرف کرد. لمینت های دندانی که برای پوشش فقط قسمت آسیب دیده دندان و رنگ آمیزی با دندان های اطراف شما طراحی شده اند. دندانپزشکان می توانند لمینت های دندانی را برای شما تهیه کنند که بسیار طبیعی به نظر می رسند و برای چندین دهه ماندگار هستند. متاسفانه در زمانی که قیمت هویج بی منطق بالا میرود این گرانی ها روی مواد دندانی هم گذاشته اند و هر روز گران میشود و خیلی افراد توانایی زیبایی دندان خود را ندارند.


لمینت دندان یکی از جنبه های مهم دندانپزشکی زیبایی امروز است:

دندانپزشکان محترم باتجربه با صحبت با شما در مطب دندان پزشکی در مورد اهداف شما برای درمان شروع خواهند کرد. ممکن است دندان های شما به طور قابل ملاحظه ای کار داشته باشد ممکن است بخواهید دندان های خود را تغییر دهید ، چه با افزایش دندان های خاص برای داشتن ظاهر متعادل تر و چه با بستن فاصله بین دندان ها. اهداف زیبایی شناسی شما هرچه که باشد ، دندانپزشکان به شما کمک می کنند تا روش لامینت و نتایجی را که می توانید انتظار داشته باشید بفهمید.


باندینگ دندان چیست



باندینگ دندان چیست:

 باندینگ دندان فرآیندی  میباشد که توسط آن موادی که دندان‌ها را پر می‌کنند به لایه‌های مینای دندان نفوذ کرده و قسمت‌های خالی  شده دندان را پر مینمایید . جنس باندینگ معمولا از کامپوزیت است اگر مینای دندان شما فرسوده ، فرسوده یا بسیار نازک است ، می توانید باندینگ دندان را به جای آن انتخاب کنید.



ونیرها اغلب به دلیل توانایی پنهان کردن دندان های کج به عنوان "ارتودنسی فوری" شناخته می شوند: 

یکی از بزرگترین مزایای لمینت دندان این است که آنها راه حلی جامع برای انواع مسائل دندانپزشکی ارائه می دهند. روکش یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال یک لبخند زیبا هستندپنهان کردن ، ترک و شکاف در دندان ها و همچنین لکه های دندانییک روش نسبتاً بدون درد . گاهی اوقات دندان و اطراف آن قبل از قرار دادن روکش بی حس می شود ، اما بسیاری از بیماران حتی نیازی به بیهوشی ندارند.زیبایی فوری ارائه دهید ، زیرا روکش ها کمی شفاف و به طور طبیعی برق می زنند.از آنجا که روکش ها مجموعه ای از مزایای زیبایی را ارائه می دهند ، درمان می تواند بر نفس شما تأثیر مثبت بگذارد. با لبخند جدید خیره کننده خود ، ممکن است در انجام مشاغل حرفه ای جدید یا فعالیت های اجتماعی اطمینان بیشتری داشته باشید.



تعداد لمینت مورد نیاز شما چقدر است



تعداد لمینت مورد نیاز شما چقدر است :

 وقتی لبخند می زنید ، چند دندان قابل مشاهده دارید ؟ در مورد دندان های پایین چطور؟ برخی از بیماران ما فقط به شش روکش در بالای دندانهای جلویی خود احتیاج دارند ، در حالی که دیگران می خواهند 12 تا 20 دندان را تا حد ممکن بپوشانند. به طور متوسط باید گفت اکثر مردم فقط 6-8 روکش می گیرند و ترجیح می دهند روی دندان های قدامی فوقانی تمرکز کنند.برای کاهش هزینه ، روکش ها را با سایر روش های درمانی ترکیب کنید.

آیا جایگزینی برای لمینت وجود دارد:

وقتی که مینای دندان تغییر شکل داده و برای روکش دندان آماده شده است ، این برگشت ناپذیر است. به همین دلیل ، برخی از بیماران ممکن است درمانهای جایگزین و کمتر دائمی مانند سفید کردن دندان یا پر کردن  دندان را در نظر بگیرند. می توانید سفید کردن دندان ها را در نظر بگیرید. در حین استفادع ، محصولات سفید کننده دندان که توسط یک متخصص دندانپزشکی استفاده می شود می تواند نتایج سریع را برای یک لبخند زیبا  به شما ارائه دهد.


نصب لمینت دندان دندان چقدر طول می کشد


نصب لمینت دندان دندان چقدر طول می کشد:

برای استفاده از روکش معمولاً دو بار نیاز است. مدت زمان ویزیت بستگی به تعداد روکش هایی دارد که بیمار انتخاب می کند. اغلب یک دوره انتظار 2 تا 4 هفته وجود دارد تا بیماران ونیرهای جدید خود را از آزمایشگاهدندانپزشکی دریافت کنند.


آیا دریافت لمینت دندان دردآور است :

مانند هرگونه درمان دندانپزشکی ، ممکن است در حین عمل لامینت ناراحتی ایجاد شود. هنگام برداشتن مینای دندان ممکن است کمی ناراحتی را تجربه کنید ، اما قرار دادن روکش چینی و کامپوزیت معمولاً بدون درد است. در مورد لامینت ها ، دندانپزشک شما بی حسی موضعی را برای بی حس کردن دندان شما قبل از برداشتن هرگونه مینای دندان تجویز می کند.



آیا لمینت دندان می تواند جدا شود


آیا لمینت دندان می تواند جدا شود:

لمینت دندان ها به طور دائم به ساختار دندان متصل شده اند ، بنابراین نمی توانند جدا شوند. لمینت ها همانند دندان های واقعی دارای محدودیت هستند. هر چیزی که دندان های طبیعی شما را بشکند ، روکش های شما را می شکند ، مانند تصادف ورزشی پس مراقب باشید


اگر روکش موقت دارم از خوردن چه چیزهایی اجتناب کنم؟

شما می توانید هر چیزی را که معمولاً با روکش مصرف می کنید بخورید ، اما اگر از روکش موقت استفاده می کنید ، از برخی غذاها اجتناب کنید ، مانند: غذای سخت مانند یخ ، آب نبات و سیب غذای چسبناک مانند و سایر شیرینی ها غذای ترد مانند آجیل ، دانه ها و نان با پوسته سخت


آیا لامینت می تواند دندان های شما را خراب کند


آیا لامینت می تواند دندان های شما را خراب کند؟

اگر دندانپزشکی با لامینت توسط دندانپزشک مجرب قرار گیرد ، به دندان شما آسیب نمی رساند یا خراب نمی کند.

چگونه می توانم از لمینت خود مراقبت کنم؟

عادات  صحیح  روزانه بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حفظ روکش ضروری است. بسیاری از دندانپزشکان همچنین محدود کردن قهوه و سایر غذاهایی که می توانند دندان های شما را لکه دار کنند را پیشنهاد می کنند.


تفاوت بین لمینت دندان


تفاوت بین لمینت دندان (روکش) و تاج دندان چیست؟

یکی از تفاوت های عمده بین روکش ها و تاج ها میزان پوشش سطحی هر دندان است. روکش ها فقط سطح جلویی دندان را می پوشانند. آنها بسیار نازک هستند و به طور کلی ضخامت آنها 1 میلی متر یا کمتر است. تاج ها عموماً تمام دندان را احاطه می کنند (تاج سطح دندان را می پوشاند و در زمان نصب آن ، مقدار بسیار بیشتری از دندان در مقایسه با روکش تراشیده می شود). معمولا ضخامت تاج ها 2 میلی متر یا بیشتر است.این را باید بدانید تغییر شکل رنگ لبه های لمینت های ثالت یا لمینت متحرک دندان در طول زمان بستگی زیادی به مواد رنگی دارد که توسط افراد استفاده می شود. به عنوان مثال ، چای ، قهوه ، سیگار کشیدن و قلیان ممکن است لبه های دندان را با گذشت زمان تغییر دهد. با کاهش استفاده یا مصرف این موارد می توان از احتمال تغییر رنگ جلوگیری کرد. این تغییر رنگ یا رنگ آمیزی در روکش های سرامیکی دندان کمتر از روکش های کامپوزیت دندان است. همچنین نوع روکش سرامیکی و کامپوزیت دندان مورد استفاده برای درمان و کیفیت آنها بر این رنگ آمیزی تأثیر می گذارد. مواد گران تر بسیار دیرتر از مواد ارزان قیمت تغییر رنگ می دهند.


آیا ممکن است دندان های روکش دار حساس شوند؟



آیا ممکن است دندان های روکش دار حساس شوند؟

بعد از لمینیت دندان ، مانند همه ترمیم های دیگر ، در ابتدا حساسیت برای خوردن غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد مشاهده می شود. اما بعد از مدت کوتاهی این حساسیت از بین می رود.


در صورت ترک خوردن یا شکستن لامینت چه باید کنیم ؟

اگر اصول انتخاب بیمار برای درمان روکش به درستی در نظر گرفته شود ، احتمال شکستن روکش به میزان زیادی کاهش می یابد اما حذف نمی شود. زیرا در طول زندگی بیمار ، ونیر نقش حیاتی را ایفا می کند. بیمار باید از عادت های غذایی خاصی مانند گاز زدن غذاهای سخت ، جویدن یخ و غیره اجتناب کند تا طول درمان افزایش یابد. اما اگر لمینت کامپوزیت یا سرامیک خرد شود ، می توان آن را با کامپوزیت فیبر تعمیر کرد.


ماندگاری روکش ها چقدر است؟

روکش ها می توانند از هفت تا بیست سال دوام بیاورند.  اگر روکش تراش خورده باشد ، گاهی اوقات می توان آن را تعمیر کرد و در غیر این صورت باید تعویض شود.


لمینت دندان


بعد از نصب روکش در لمینت دندان (روکش) چه اتفاقی برای دندان ها می افتد؟

شکل و اندازه دندانها فقط کمی دستکاری می شوند. اگر روکش ها به طور مرتب مسواک زده شوند و از نخ دندان استفاده شود ، احتمال افزایش پوسیدگی وجود ندارد. به طور کلی ، بهتر است برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، قند خود را مصرف کرده و در همان زمان آن را به وعده های غذایی محدود کنید.


لبخند زیبا یکی از اجزای اصلی زیبایی است.

ظاهر دندانهای شما تأثیر چشمگیری بر اعتماد به نفس و اعتماد به نفس شما دارد. در همان زمان ، باعث می شود جذاب تر و جوان تر به نظر برسید. اگر به دلیل فضاهای ناهموار بین دندان های خود احساس خنده راحت نمی کنید ، دیگر مشکلی حل نشدنی نیست. به لطف دندانپزشکی مدرن آرایشی ، می توانید از یک لبخند زیبا در حالی که به دیگران سلام می کنید لذت ببرید.


دندانپزشکی کامپوزیت ونیر و لامینت یک روش دندانپزشکی زیبا و یک راه حل پیشرفته است که از طریق آن می توانید از دندانهای سفید مروارید و سالم لذت ببرید. آنها مواد نازک ، ویفر ، رنگ دندان و سفارشی هستند که به جلوی دندان شما متصل شده و انواع مشکلات دندان را برطرف می کنند. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تکنیک برای شما مناسب است به مجموعه ای از معیارها می آید. پس از بررسی دقیق جوانب مثبت و منفی روکش دندان ، می توانید هر نوع را وزن کنید تا به یک نتیجه گیری منطقی برسید.


کاندیدای خوب برای دندانپزشکی کامپوزیت روکش و لمینت :

قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش ، ابتدا باید بدانید که دندانپزشکی کامپوزیت و روکش راه حل مناسبی برای شما است. روکش ها برای همه یا هر دندان مناسب نیستند. بنابراین ، انتخاب مورد یک عامل بسیار مهم در موفقیت این تکنیک است.


روکش کامپوزیت و لمینت



روکش کامپوزیت و لمینت در موارد زیر بسیار موثر است:

اصلاح دندانهای کج یا بد شکل

ترمیم دندان های شکسته یا خرد شده

دندانهایی که با پوشیدن کوتاه شده اند

دندانهایی که فاصله زیادی با هم دارند

مزایای روکش کامپوزیت


هزینه چقدر است :

ونیرهای کامپوزیت دارای مزایای بیشتری نسبت به لامینت می باشند که مهمترین آنها هزینه است. به طور متوسط  ورقه ها دو برابر کامپوزیت گران هستند ، که برای برخی از افراد بسیار مهم است ، زیرا اکثر درمانها تحت پوشش بیمه نیستند ، به این معنی که شما به احتمال زیاد از جیب خود برای درمان هزینه می کنید.



ونیرهای کامپوزیت مستقیم (که به عنوان باندینگ کامپوزیت نیز شناخته می شوند) رزین باید صیقل داده شود تا ظاهری طبیعی تر و شبیه به دندان ایجاد کند. بنابراین روش کامپوزیت بسیار کمتر از چینی تهاجمی و قابل توجه سریعتر است.روش لمینت طولانی تر می شود ، زیرا روکش های شما باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده و قبل از قرار بعدی به دندانپزشک شما تحویل داده شود. دندان های شما نیز قبل از نصب روکش نیاز به آمادگی بیشتری دارند.


اگرچه ونیرهای کامپوزیت دارای مزایای متعددی هستند ، اما یک منطقه وجود دارد که در آن نمی توان با لمینت رقابت کرد: دوام. لامینت یک ماده بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت است 


لامینت ها به طور متوسط  بلاای ده سال   دوام می آورند ، اگرچه وقتی بهداشت دهان و دندان را خوب رعایت می کنید و از دستورالعمل های دندانپزشک خود پیروی می کنید ، می توانند ماندگاری بیشتری داشته باشند.



اکثر دندانپزشکان معتقدند که لمینت طبیعی ترین و زیبایی دندان را ارائه می دهد.

لمینت دارای کیفیت شفافی است که بسیار شبیه به مینای دندان است. همچنین به دلیل استحکام مواد و لعابی که بعد از درمان اعمال می شود ، در برابر لکه گیری و خرد شدن بسیار مقاوم است. از طرف دیگر ، روکش های کامپوزیت متخلخل تر هستند و بنابراین مستعد رنگ آمیزی هستند ، بدین معنی که برای جلوگیری از برخی غذاهای ایجاد کننده لکه ، باید رژیم غذایی خود را تنظیم کنید. کامپوزیت همچنین برای دستیابی به یک زیبایی دندان مانند ، نیاز به پرداخت دارد. و حتی در آن زمان مقایسه نمی شود


راه حل درمان مناسب :

 لمینت یک راه حل درمانی مناسب برای همه موارد مینای فرسوده ، پوشیدن و پارگی ، نقص های ژنتیکی ، دندان های ناهموار و غیره ارائه می دهند.  به عنوان مثال ، تغییر رنگ یا مسائل مربوط به فاصله ممکن است با روکش های کامپوزیت به اندازه کافی درمان نشود ، زیرا چینی را تنها گزینه خود می کنید. دندانپزشک شما به عنوان بخشی از مشاوره شما ، ارزیابی سلامت دهان و دندان را برای تعیین گزینه های شما انجام می دهد.




روکش کامپوزیت و لمینت



در برخی موارد ، برخی از دندان ها یا افراد کاندید مناسبی برای روکش دندان نیستند. این ممکن است شامل:


دندانهای دارای پوسیدگی یا بیماری لثه فعال. این شرایط باید قبل از ساخت و اتصال روکش دندان درمان شوددندانهای ضعیف شده اگر مقدار قابل توجهی از ساختار دندان از دست رفته باشد دندانهای دارای موقعیت نامناسب یا دندانهای نامرتب ، اوربایت و آندربایت. درمان ارتودنسی برای اصلاح این مشکلات پیچیده ضروری است.


نگهداری دندانپزشکی کامپوزیت ونیر و لمینت نسبتاً ساده است. با این حال ، چند پیشنهاد وجود دارد:

لطفاً برای جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان معمولاً مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. روکش کامپوزیت و لامینت به طور معمول ، بهترین نوع ترمیم کننده بافت های لثه ای هستند که در حال حاضر در تسلیحات مصنوعی خود داریم. با نخ دندان یا مسواک زدن به روکش های خود آسیب نمی رسانید. هرگونه خمیر دندان غیر ساینده قابل قبول است. یک رژیم خوب مراقبت از خانه موفقیت ترمیم های لمینت شما را برای سالهای آینده تضمین می کند.سیستم Uveneer یک سیستم قالب منحصر به فرد و با حداقل تهاجم است که روکش های کامپوزیتی مستقیم زیبا با شکل و تقارن قابل پیش بینی ایجاد می کند 


در سال 1921 ، در طول نشست سالانه سازمان دندانپزشکی آمریکا ، فدراسیون زنان دندانپزشک تشکیل شد. این سازمان که اکنون به عنوان انجمن زنان دندانپزشک آمریکایی شناخته می شود ، متعهد به "پیشبرد ، ارتباط و غنی سازی زندگی زنان دندانپزشک" است. اعضای این سازمان شامل گروه های متنوعی از زنان در مراحل مختلف زندگی حرفه ای خود و کار در همه زمینه های دندانپزشکی است. AAWD زنان را از هر نسلی متصل می کند تا سلامت کلی افرادی را که به آنها خدمت می کنند و همچنین زندگی شخصی آنها را بهبود بخشد 



کدام روکش ها طبیعی ترین به نظر می رسند:

روکش های دندان به صورت سفارشی ساخته می شوند تا جایی که ممکن است به دندانهای طبیعی شما نزدیک شوند ، در حالی که مسائل مورد نظر شما را اصلاح می کنند.با این حال ، لمینت ها طبیعی تر به پایان می رسند ، زیرا مواد نور را به روش مشابهی با مینای دندان بازتاب می کنند. روکش های کامپوزیت وقتی صیقل می خورند هنوز طبیعی به نظر می رسند.

 

 

 

کدامیک لمینت دندان مناسب است

 


کدامیک لمینت دندان مناسب است:

اگر دندان های شما به طور شدیدتر لکه دار ، آسیب دیده ، نامرتب هستند یا شکاف های بزرگتری دارند ، دندانپزشک شما ممکن است لمینت سرا میکی  را توصیه کند.ونیرهای کامپوزیتی برای مسائل خفیف تا متوسط مناسب ترند. اگر مشکل شما برای درمان با روکش بسیار شدید است ، دندانپزشک شما ممکن است گزینه هایی مانند تاج یا درمان ارتودنسی را به جای آن توصیه کند.


کدام  ونیر دندان قوی تر هستند:

لامینت ها سرامیکی بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند ، به این معنی که آنها نسبت به خرد شدن کمتر مستعد هستند.با این حال ، آنها نمی توانند مانند روکش های کامپوزیت تعمیر شوند. اگر چینی خراب شود ، باید جایگزین شود. این می تواند نسبتاً پرهزینه باشد.